gammal mindsurfing blir ny!

Satt och kollade lite på mina gamla inlägg här i bloggen och då hitta jag detta inlägg som jag sparade den 24 september 2008.....

Känslor känslor KÄNSLOR? ja det är knepigt det där..

Kan du kontrollera dina känslor så kan du också vara säker på att din grundinställning blir positiv. positiva känslor skapar drivkrafter för dina handlingar och ger dig kraft att stå ut med prövningar. Allt tänkande är faktiskt känslomässigt. Alla beslut, val och handlingsvägar bestäms i sista ledet av känslor och värderingar.

Det är inte fel att låta intution och känslor att fatta de slutgiltiga besluten av olika alternativ. Faran uppkommer när intutionen får ersätta tänkandet.

Sen det där men kärlek, vad är det för något? Kärlek är nästan omöjligt att beskriva. både upplevelsen och känslan är så olika från person till person och den varierar säkert för var gång man bli kär.

Det finns många olika slags kärlek. Föremålet för ens kärlek behöver inte vara en annan person, du kan älska en hund eller en katt lika mycket som en annan människa, många älskar även sina föräldrar och syskon väldigt mycket. För många innebär kärlek det man känner för en annan person. För endel pirrar det i hela kroppen bara de tänker på personen som de känner för. Några kanske känner ruset och den konstanta värmen, och del kanske bli kallsvettiga? många kanske inte kan sluta tänka på personen de känner så starkt för.

Men en sak är säker, Kärleken lämnar ingen oberörd Kärleken skiljer sig också beroende på om den är besvarade eller inte. Är du lyckligt kär känner du dig oövervinnlig. Är du olyckligt kär kan det kännas som hela världen rasar samman!



jag har funderat mycket och ställt mig själv frågor som, När fan jag ska känna av kärlekens känslor.. ska det vara så svårt. jag vill också känna det där pirret man kan få i kroppen och bara tänka på en person som gör mig lycklig. Visserligen så gör jag ju det självklart genom kärleken till min dotter. Henne är ju någon jag älskar högt över allting annat och det kommer jag ju alltid att göra! något jag värderar så högt att det finns inget annat! 

Men det är endå nått jag känt att jag saknar, prinsen i mitt liv det andra pirret i kroppen man kan få, det vill jag känna, jag vill vara nykär.. jag vill sväva på molnen och bara må precis jäte bra! men tydligen så finns inte det för mig för tillfället, men det kommer väl till mig också? just nu är jag också jävligt osäker på att jag någon gång verkligen har kännt dom där känslorna över huvudtaget? har jag ens älskat någon som jag har sagt det till? usch nu känner jag mig dum, men dom tankarna finns där och våldtar min hjärna. sjukt men sant.

När är det min tur att hitta prinsen som ska tillhöra mitt liv?!

men nu har jag fattat! och gjort mig själv ett svar!

Min enda kärlek
och det räcker faktiskt det gott och väl!


Det bästa som någonsin hänt! Min Belinda <3

kommer prinsen tillslut fram på sin vita springare så är det ju ett plus i kanten ;)

jag har lill-hulda, min familj och mina vänner, vad mer kan jag begära? jag mår väldigt väldig bra med dom i mitt liv varför sträva mot ett "perfekt liv" när man endå aldrig kommer få det, begäran växer ju endå hela tiden, när man tror man har allt vill man ju endå bara ha mer? varför nöjer man sig aldrig helt och fullt ut?

Kommentarer
Postat av: Jessica

det var fin blogg du har här! :)

gjort designen själv ? :D

2009-04-22 @ 07:15:39
URL: http://jessieh.blogg.se/
Postat av: Jessica

det var fin blogg du har här! :)

gjort designen själv ? :D

2009-04-22 @ 07:15:44
URL: http://jessieh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Design & RSS

RSS 2.0


RSS 2.0