Egypten, dag 1, 2 & 3

11/2
Resan mot Egypten började i dag, jag åkte från västervik 10.50 med bussen som skulle ta mig till Malin och Norrköping.. Väl framme möttes vi upp utanför forex på drottninggatan, vi skulle växla pengar. Det gick ju inte allt för bra, fick till svars ”dom egyptiska punden är slut” eeeeeeh jaha tänkte vi. Men personalen ringde upp till forex på arlanda och bad dom lägga undan pengar till oss. Tack. Vi gick hem till Mattias och laga till oss lite krubb och packade om våra väskor säkert 3-4 gånger, sen vart klockan dags för att gå till busstationen för att ta bussen vidare till stockholm. Framme i str stden mötte snäll John upp oss och skjutsade ut oss till Arlanda. Klockan var typ 22 när vi kom fram vi käkade lite på mc donalds dampade runt lite.. vi hade ju tid på oss i alla fall, vi sysselsatte oss med att bygga en borg på Arlandas kalla sten golv, fastna i rulltrappor skratta sönder, spela yatzy, se på film ja lite smått och gott helt enkelt. Tillslut kunde vi väl slumra till runt 02 där på golvet och sova till 04.



12/2
Vi vaknade till igen runt 04.00 gick ett varv inne på Arlanda, sen vi 05 var det dags att checka in, vi hade lite problem med våra väskor för det var övervikt, men det redde upp sig tillslut. Vi kom på planet och det lyfte som det skulle vi somnade i en ”sittande aj ställning” vaknade när det var 2 timmar kvar i luften.. vi ja väntade tills det landade. När vi steg av planet möttes vi av en vägg gjord av värme, helt underbart, en buss kom och hämtade oss och körde oss till terminalen för att hämta våra väskor. När vi kommer in där, gud alltså det första vi ser är världens slagsmål mellan några som jobbade där. Bra reklam för deras land! HAHA, sepe långa köer för att får vårat visum och för att få komma ut till väskorna.. 100 år tog det innan vi hittade våra väskor fan.. men tillslut kom dom och vi kunde leta oss till våran buss som skulle ta oss till hotellet. Vilken resa dit alltså, buss gubben fick böter förövrigt, han körde visst fort?! HAHA hamnade på en skiiiiiiiiit fint hotell alltså. Gud så fint. Vi gick upp till vårt rum och byte kläder och gick ner på ”stan” för att hitta någonting att äta.. Vi åt pizza :D skit gott! Tjuv Malin snodde med sig brödet vi fick där, så vi kan äta lite frukost i morgon :P efter maten gick v till en typ ”frisör” som trådade mina ögonbryn och JAG ÄLSKAR DOM NU! Skit fint vart det.. rolig snubbe som gjorde det, jätte trevlig verkligen. Gick till affären jämte sen där vi drack 7up och rökte vattenpipa. Gick tillbaka till hotellet sen och tog en öl :D och när vi gick och lade oss hände någonting SKUMT telefonen på rummet ringde Malin och jag hopade till, Malin svarade ochmöts i luren av en arab som säger Frida? Hahaha då var det snubben i receptionen som ringde och ville träffa mig, ta en öl, visa mig runt stan ja vad vet ja. HAHAHA Jag dog. Vilken tyyyyyyp alltså! Shit det finns folk till allt.. vi somnade tillslut för morgonen efter var det dags för ett dopp i det blå!




13/2
Klockan ringde vid 9. Dags att gå upp. Vi tog på oss badkläderna och gick ner till stranden för att ta ett dopp tyvärr glömde vi kameran men det gör ju inget, vi var ju endå så bleka :P vi träffade på en svensk familj som vi bestämde med att vi skulle åka till en annan del av staden. Sankala. Där kunde man shoppa till en billig peng och sedan en bit mat. När vi låg dr i våra solstolar upptäckte vi att våra ”solstols grannar” också var svenskar så dom har vi umgåtts med nu på dagen, vi gick till Bulls och åt med dom en stor macka och cola för endast 20 kr typ. :D till efterrätt vart vi bjudna på brownie med glass SKIT GOTT en av servitörerna kom fram till mig och sa att jag var väldigt vacker det tackar jag för men efter en stund kom han tillbaka och frågade om jag ville gifta mig med honom GAAAAH! Ne tack svarade jag snabbt trodde han skulle lämna mig ifred sen men icke! Guuuud vilken människa! Vi gick tillbaka till hotellet för att duscha och fixa oss lite för att sedan dra vidare med nästa familj. Jag duschade men när det var Malins tur fanns det inget vatten vi ringde ner till receptionen, och vem svarade?! Jo han som ringde i går kväll.! Nu ville han bjuda mig på middag i kväll klockan 00.00 när han slutade jobba! HJÄLP alltså!! Vattnet kom tillbaka sen så Malin kunde duscha också v gjorde oss i ordning och gick ner till receptionen för att möta som andra klockan halv 6i åkte till sakala och gick runt i massa affärer väldigt många jobbiga araber fick 2 erbjudande om giftemål 1 ville köpa mig för 500 kameler, och säkert sa att jag var väldigt vacker! 1rågade vad jag hade ätit för att vara så vacker och flera försökte fotografera både mig och Malin i smyg! Idioter! Det vart lite tjatigt tillslut. Vi var och käkade med familjen, jätte mysiga människor alltså. Efter 3 jobbiga timmar i alla butiker var det dags att ta en taxi ”hem” taxi gubben var äcklig as hell, men vi kom tillbaka i alla fall. Sen på hotellet var det öl vid poolen sen slocknade vi som två ljus!


Kommentarer
Postat av: ronja rogga

skaplig bränna frilda :P

2009-02-15 @ 21:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Design & RSS

RSS 2.0


RSS 2.0