Nu kanske.

nu kanske mina meningar blir med sammanhängande och mer förståelsebara? :)

Hade det verkligen jätte bra hos Charlotte på henns JulNatte mys, det var kul och väldigt trevligt måste jag faktiskt erkänna (: mycket skratt och mycket kaffe och självklart mängder med godis (som om inte all jul-mat gjorde att man gick upp 10kg) (: när julmyset började splittra människorna tog jag mig en power walk hem till Jan och hans kusin för att snacka lite skit vägen dit känndes piss lång och vädret var skit, men jag traskade på.

Väl hos Jan resulterade kvällen/natten med vatten-pipa, arabiskt starkt nedrans kaffe och så fick jag en lektion i arabiska och som vanligt när jag försökte säga det dom bad mig så möttes jag av as-garv, dom tyckte det var jätte kul och förklarade 1000 gånger för mig att jag måste få mina stämband att vibrera mera "jaha och hur i helvete gör jag det då? ska jag börja gurgla som hos tandläkaren eller?"

fick hur eller hur lära mig massor, men nu minns jag knappt hälften (som vanligt) fick typ lära mig lite fraser som
"Hej, jag heter Frida" "hur mår du? Jag mår bra" och sån där typ vanliga fraser OCH även "imorgon ska du få betala" haha och sen så klart lite fina och gulliga "kärleks"-ord som dom förklarade så fint för mig och tyckte att jag skulle säga till min baby. MEN som sagt minnet är bra men kort minns inte ett smack hur man uttalar dom där gulliga orden, men minns hur det tydligen stavades ;) kolla nu vad duktig jag är (:

Ba3sh2ak
bamot 3alek
ba3badak
3yoni
3omri

och det skulle då tydligen betyda:

det finaste sättet att säga älskar dig
dör för dig
avgudar dig
ögonsten
mitt liv

på ett ungifär då kan man säga, det var svårt att översätta det direkt på svenska sa dom. ja jag vet inte? haha men kul hade jag, skrattade minst lika mycket åt mig själv som dom skrattade åt mig när jag försökte prata - med det är fan INTE lätt kan jag säga ;)

hur eller hur så vart det en givande julafton/juldags-kväll/natt. väldans trevligt.
klockan är nu, ja vad är den? 08.25 vart väkt av mobilen som vanligt och kan nu inte somna om. typiskt, ska ta och lägga mig i ett bad, fixa lite kaffe och bara chilla ett tag tills det är dags att röra sig till jobbet, jobbar 15.00 till 22.00 i dag sen blir det raka vägen mars hem i säng. har ju då inte sovit mer än 1½ timme i natt och måste somna på stört när jag kommer hem för i morgon börjar jag ju 07.00, MÅSTE orka upp! inget att snacka om.

hade först tänkt att träffa lite vänner efter jobbet, gå en sväng på stan och kolla läget och kolla folket men det kan jag säga redan nu, det BLIR INGET AV MED DET! utegångsförbjuder mig själv eller ja ger mig själv utegångsförbjud kanske det heter ;) förbjud, förbud?????? aja sak samma.

näe snart rinner vattnet över kanten på badkaret bäst jag sticker dit, meneee vi hörs då? :P

Puss och kram hela dan /Frida



-Älskling, fortsätt smörj läpparna
för snart kommer jag och pussar sönder dig! <3
Jag älskar dig alltid!

Kommentarer
Postat av: Molly

Hehe, så bra. Hoppas hon haft en rolig dag :)

Tack detsamma!

2009-12-25 @ 10:40:19
URL: http://molkan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Design & RSS

RSS 2.0


RSS 2.0